Μπορεί το βιβλίο να γίνει διαφυγή σε καιρούς κρίσης; Κι ακόμη περισσότερο: Μπορεί να συμβάλει στην ψυχική ευεξία όσων καταφεύγουν στις σελίδες του;
Μια έρευνα που παρουσιάστηκε στο Public του Συντάγματος έδειξε ότι εκείνοι που επιλέγουν να διαβάσουν είναι πιο ευτυχισμένοι και ανοιχτοί στο καινούργιο και το διαφορετικό. Αλλά δεν ήταν τα μόνα ενδιαφέροντα στοιχεία που έδειξε αυτή η πανελλαδική έρευνα που διενήργησε η Qed σε 1.000 σπίτια ενήλικου αστικού πληθυσμού, το καλοκαίρι του 2012, κατόπιν παραγγελίας των καταστημάτων Public.
Εδειξε επίσης: Οτι το 52% του αστικού πληθυσμού είναι αγοραστές βιβλίων. Οτι οι δημοφιλέστερες κατηγορίες βιβλίων είναι η λογοτεχνία (ελληνική, ξένη, σύγχρονη και κλασική, την οποία προτιμά το 68% των συχνών αγοραστών βιβλίων). Οτι οι περιστασιακοί αναγνώστες, μετά την ελληνική λογοτεχνία, προτιμούν τα αστυνομικά και τα ιστορικά βιβλία.
Οτι συχνότερα αγοράζουν οι γυναίκες, οι νέοι και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης. Οτι φίλοι, Διαδίκτυο και βιβλιοπωλεία αποτελούν τα βασικά μέσα ενημέρωσης για το βιβλίο και ότι ο μέσος αγοραστής αγοράζει κατά μέσον όρο 4 βιβλία τον χρόνο.
Τα καταστήματα Public, που -σύμφωνα με την έρευνα- έχουν εδραιωθεί στις προτιμήσεις του κοινού ως προορισμός εύρεσης βιβλίων, δίνουν έμφαση στη διάδοση του βιβλίου με διάφορους τρόπους, λαμβάνοντας ασφαλώς υπόψη και την οικονομική κρίση που πλήττει τους αναγνώστες.
Και καταστρώνουν πολλές δράσεις για τη διάδοση του βιβλίου. Ετσι, προσφέρουν τιμές Amazon σε όλα τα ξενόγλωσσα βιβλία μέσω Ιnternet. Διοργάνωσαν 700 δράσεις τον περασμένο χρόνο στο πλαίσιο της εκστρατείας για το βιβλίο. Εχουν δοθεί 1.000 βιβλία σε δανειστικές βιβλιοθήκες, σε χώρους αναμονής νοσοκομείων, 1.350 βιβλία ανταλλάχθηκαν σε 3 εκδηλώσεις και 21 χιλιάδες τόμοι συγκεντρώθηκαν στα τρία Booknights που διοργανώθηκαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υπάρχει σελίδα στο facebook που αριθμεί 55 χιλιάδες μέλη, τα οποία συζητούν μόνο για το βιβλίο.
Της Ολγας Σελλα για την καθημερινή news.kathimerini.gr/